روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

انشقاق در جریان اصولگرایی و افزایش اختلافات درون‌جناحی

  • کد خبر: ۲۹۱۷۸
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
انشقاق در جریان اصولگرایی و افزایش اختلافات درون‌جناحی
فضای عمومی مجلس اصولگراست و این فضا می‌تواند بر همکاری این مجلس با دولت آینده موثر باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محسن مهرعلیزاده»، معاون رئیس دولت اصلاحات، در پاسخ به اینکه بافت اصولگرای مجلس یازدهم تا چه اندازه می‌تواند بر تائید صلاحیت‌ها در سال ۱۴۰۰ تاثیر بگذارد، گفت: قطعا حضور اصولگرایان در مجلس بر نظرات شورای نگهبان در نحوه احراز صلاحیت‌ها بی‌تاثیر نیست. فضای عمومی مجلس اصولگراست و این فضا می‌تواند بر همکاری این مجلس با دولت آینده موثر باشد. در همین راستا برای هم‌سویی با شورای نگهبان تلاش خود را خواهد کرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انشقاق به وجود آمده در جریان اصولگرا و افزایش اختلافات درون‌جناحی این جریان تصریح کرد: در حال حاضر روال به این صورت شده که عبارت اصولگرایان لزوما یک کلمه تمام و کمال برای در بر گرفتن همه جریانات فکری غیراصلاح‌طلب، نیست. برای نمونه در همین اختلاف نظرهایی که برای ریاست مجلس صورت گرفت، مشاهده کردیم با میرسلیم، که از اصولگرایان سنتی و شناخته شده‌ای است و سابقه کار کردن در نظام را در کارنامه دارد، چه رفتاری شد.

 

مهرعلیزاده با تاکید بر احراز صلاحیت قشر خاصی از اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حقیقت میرسلیم اصولگراست همانطور که باهنر اصولگرا محسوب می‌شود. البته احمدی‌نژاد هم خودش را اصولگرا می‌داند چراکه از اردوگاه اصولگرایان بیرون آمد و رئیس‌جمهور شد که امروز هم به این وضعیت رسیده است. به این ترتیب در انتخابات آینده طیف خاصی از اصولگرایان شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت که طبیعتا آن گروه که تائید صلاحیت خواهند شد، هرگز از جناح اصلاح‌طلب نیستند.

 

معاون رئیس دولت اصلاحات ادامه داد: همانطور که اصلاح‌طلبان نیستند، همه اصولگرایان هم نخواهند بود و تنها طیفی یا افراد خاصی از اصولگرایان که با جریان فکری حاکم بر مجلس یازدهم همسویی بیشتری دارند، حضور خواهند داشت.

 

مهرعلیزاده در پاسخ به اینکه چنانچه به جای میرسلیم یک اصلاح‌طلب با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، با همین برخورد ملایم مواجه می‌شد؟ یادآور شد: از قدیم گفتند عمه با عمه فرق دارد.

 

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->